Happy Birthday Dhania


Hari ini 12 Oktober, 15 tahun dahulu, Nur Dhania hadir ke dalam kehidupan kami suami isteri setelah menunggu selama 5 tahun!. Kehadiran anak sulung kami ini disambut gembira bukan sahaja oleh kami berdua, malah seluruh keluarga. Sayangnya ibuku (Wan kepada Dhania) yang juga sudah mengetahui kehadiran Dhania, tidak sempat menyaksikan kelahirannya. Dia meninggal 7 bulan sebelum kelahirannya itu. Dhania dilahirkan setelah emaknya 'labor' selama 12 jam di Subang Jaya Medical Centre. Aku sendiri menyaksikan kelahiran Dhania dan itulah pertama kalinya aku saksikan kelahiran seorang bayi.

Dhania lahir tanpa mengenali Atok (sebelah emaknya) dan Wan (sebelah ayahnya) yang telah kembali ke Rahmatullah. Namun dia sempat berjumpa Aki (yang meninggal 2 tahun selepas kelahirannya), dan sehingga sekarang masih memiliki Opah.

Nama Nur Dhania jarang didengar ketika kelahirannya. Ramai yang tidak tahu menyebutnya ! Ada yang menyebut Diana, Dayana, Dahania, dan ada yang langsung tidak dapat menyebutnya lantas memanggilnya 'Intan' !. Kami memanggilnya Nia, jadi mudahlah semua orang memanggilnya.....

Hari ini Nur Dhania sudah berusia 15 tahun dan sedang menghadapi peperiksaan PMR. Dia sudah mempunyai 3 orang adik yang memanggilnya Kak Yung. Kak Yung merupakan kakak yang garang dan kadangkala 'terover' garangnya!, Walau garang dia juga seorang anak yang tidak boleh tidur tanpa Teddy Bears di sisi!.

Buat Kak Yung, ayah ucapkan selamat Hari lahir, semoga panjang usia dan dijauhkan Allah dari segala bencana. Sebagai anak sulung, Ayah berharap agar Allah teguhkan iman Kak Yung dan menjadi seorang yang boleh membimbing adik-adik.  Ayah juga berharap agar Kak Yung akan menjadi tempat bernaung adik-adik apabila Ayah dan Emak sudah dipanggil pulang nanti.

Selamat hari lahir sayang .....

Comments

Selamat menyambut hari ulang tahun kelahiran kepada Kak Yung. Selamat berjaya dalam PMR...dh tak lama lagi nak merdeka dah....!
aidil62nd said…
selamat hARI LAHIR kepada dhania.. memang setiap dan peristiwa di ingati oleh your daddy tapi jangan lah lupakan dier ..never okey
tee said…
selamat panjang umur dan murah rezeki kepada nia..
Comot said…
ayh lpe nk tls yg dlm ank2 ayh, Kak Yung yg paling byk teddy bear..got a whole family of 'em...


Superhero; THNX a lot!da merdeka da...heheee

Aidil; yurp setiap peristiwa, xkre pahit n manis ayh igt...n I will nvr forget him even if i try to!

tee; TQ very much ;)
5er_dragon said…
part teddy bear ngn part garang 2 mmg btol sesgt sgt sgt laaa. hahaaa,

Popular posts from this blog

Papan tanda dan maksudnya

Corduroy ku

Datuk Leslie Davidson, a Planter Extraordinaire