Penat

Entah mengapa kebelakangan ini aku merasai sangat letih. Setiap hari aku lalui dengan longlai seolah kudrat ku berhenti semalam. Aku tak faham mengapa akhir-akhir ini seluruh tubuh berasa berat dan lesu untuk bergerak. Kalaupun umur terus meningkat, namun kehilangan tenaga secara tiba-tiba tidak ku fahami. Usahkan untuk berlari, untuk bernafaspun kekadang terasa sesak! Mungkin aku amat dambakan satu istirahat yang panjang, amat panjang. Mungkin semua urusan dunia ini membunuhku secara perlahan. Entah, aku penat, teramat penat.......

Comments

linda aka konda said…
what u need is fresh air..
jom balik kampong..
saiye balik sok :)

gulai tempoyak memanggil- manggil
McBudu said…
linda: baru balik last week ....
indica said…
I think u really need a good break...kerja ni sampai bila pun tak habis. Lagi satu jgn layan sgt perasaan boring tu sbb perasaan itu lah yg buat kita penat...
Lagi satu, kena cari hobi orang tua, boleh jadi therapy...hehe..tapi jgn hobi yg best sgt, nanti terus malas nak kerja plak..
McBudu said…
indica: hobi orang tua lagilah rasa tua kot...
lkc_lai said…
Take rest my friend.

Perhaps you should do jogging for 20 min per day as what I do everyday.

It really good for health. Please take care, bro

Popular posts from this blog

Papan tanda dan maksudnya

Datuk Leslie Davidson, a Planter Extraordinaire

Corduroy ku